I just came to say hello

Nu har jag vaknat från min Zombietid, jobbade ganska mycket förra veckan så jag var helt körd igår, dessutom var jag ut i onsdags och lördags så det kändes som att vila/sova hela dagen var på sin plats, nu är jag som en ny människa. Tänkte ta mig in till stan idag även om jag inte har nått speciellt ärende så är det skönt att bara gå runt lite.

Idag ska jag höra om min kära vän Lina kanske har lust att gå på bio med mig, är så sugen att se den nya filmen med Christina Aguilera och Cher, den verkar bra!

Måste få skriva om en sak jag hörde två satt och pratade om på t-banan. Den ena förklarade vilken ångest han lever med för att han TAGIT EN ANNANS LIV, jag satt alltså brevid en f.d mördare. Jag har inte förstått att sånna verkligen finns runt omkring oss, han berättade hur han grät innan han somnade varje natt, hur han drömde att han var i en annan värld där detta inte hänt, grät när han vaknade upp och upptäckte att inget förändrats att han fortfarande var i samma värld med samma bittra verklighet. Tänk att ha det på sina axlar (iofs helt rätt att dom lider, hoppas han lider hela sitt liv), men han såg ju ut som vem som helst. Jag har inte varit så nära det förrut så jag tänker typ att mördare skiljer sig från mängden att det står mördare i pannan, att man vet när man är nära nån. Men dom kan ju verkligen var som helst, det kan vara en granne lika väl som en kund eller någon annan man möter. Det går inte ens att tänka sig känslan av att veta att man just tagit nångons liv. Så var rädd om er och era nära för livet är lika skört som ett korthus i vissa lägen och var glad för allt ni får uppleva och våga vara lyckliga för allt ni har i livet! Det ska jag vara, om man bara visst hur mycket lycka det går att hämta ut, då skulle alla vara lyckliga jämt! 
Lite djupa ord från mig, jag är ju bara sån ibland, hoppas ni likaväl som jag fick er en tankeställare.
/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0