Phi Phi

Uuuunderbaaaart! Har vill jag leva foralltid, Det ar super varmt och skont vattnet ar alldeles stilla och ar klar blagront. Vi har kopt lysande rosa flytmaddrasser och ligger och guppar harligt i vattnet, det var helt underbart och man far bra med farg ocksa.
Dom har beachparty har varje dag, det ar barer pa stranden, dar har dom lekar musik och dansgolvet ar sanden, sjukt skoj! Jag har tillexempel gatt limbo under en brinnande pinne, men jag var inte med fullt ut for aven om jag var nastan en meter fran pinnen sa kandes det som att min hjarna brann upp. Dom hade aven att man skulle hoppa igenom en brinnande ring och hoppa hopprep med ett brinnande rep. Det var lite for galet for oss, skulle inte ens gora det nar jag var helt nykter!

Nu ska jag dressa om for en beachparty kvall, guud vad vi njuter av att vara utomlands, ligga och glassa i solen hela dagen och beachparty pa kvallen, haha

Ha det bra nu!

Krabi

Nu ar jag tillbaka i cyberspace, ska uppdatera lite om dom senaste dagarna, sa hall i er det kan bli ett langt inlagg, vi far se!

Vi levde och njot i Koh Phangan, det var en fin o med bra partystallen. Dar vi bodde var dom super snalla, nar vi skulle darifran skjutsade dom oss till farjan! Nast sista dagen traffade vi en tjej som hette Jolie pa vart hotell hon var galet skoj! Den 9 dec var det half moon party pa on och vi befann oss sjalvklart dar, det var heeelt galet! Det var ett stoort dansgolv i sanden och det var hoga berg runt dar. Super roliga manniskor och det hela slutade med att jag var hemma 06:30 och vi var bland dom forsta som lamnade stallet! Det var en san bra ide, det dar partyt borde finnas overallt i varlden!
   Vi skulle egentligen resa vidare den 9:de men vi ville sa garna fara pa half moon partyt sa vi stannade dar en natt extra sa det medfor darfor att vi har 4 dagar har istallet for 5. Sa dagen efter half moon borjade vi var resa  ner till Krabi and here we are! Resan gick bra och vi tog oss fram, vi forvantade oss ett skruttit litet skjul till hotellrum ( eftersom dom inte har lika hog status har som i sverige) men vi kom till ett riktigt fint rum men frasch toalett och ganska stor altan, det var super bra! Vi har dessutom gratis taxi till stan och till stranden, det ar bra. Imorgon ska vi aka elefant till en av dom finaste stranden i varlden tyyyp, jag ser framemot det, inte minst att aka elefant. Det blir en ny och rolig erfarenhet att stoppa i ryggsacken. Ikvall vet jag inte riktigt vad vi ska gora, men jag hoppas verkligen att det inte blir party, kommer nog inte vara sugen pa det pa ett tag! Idag har jag tagit foton kanske det blir nagot julkort iallafall, det blir bra :)

Idag har jag bara legat pa stranden heela dagen, sa skont! Funderade pa att ga pa massage efter det for man fick gratis pedikyr eller manikyr. Det far bli imorgon istallet bestamde jag mig for, nu ska jag bara forsoka hitta tillbaka till hotellet, jag gick en sand vag en bit som jag trodde skulle ta mig till hotellet men icke det. Jag hamnade har istallet. Det ar sa bra att taxi ar sa billigt har, for man kan ju alltid ta en taxi om man inte hittar, harifran dar jag ar nu ar det sakert en bra bit att ga men taxin kostar anda bara ca 5 svenska kronor :P det ar ganska galet!

Efter vi varit har i fyra dagar ska vi aka ut till Phi Phi och bo dar i 5 dagar och efter det upp till bankok igen dar vi ska mota upp med Mamma och Robert, langtar saa! Vill visa er allt vi sett och gjort har, synd att det inte gar men vi ska bo och leva bra och fira jul! nu ar det verkligen kort tid till jul, det marker man ju inte riktigt av har, igen sno eller kyla sa langt ogat kan na. Kommer sakert kanna att det ska vara jul nar jag kommer hem, men da kanske man far smaka lite rester av julmat av nagon? :P Jag langtar sa mycket till nyar nu ocksa, blir kul att traffa alla vanner uppe i Pitea, men pa samma gang langtar jag sa mycket att komma till stockholm, kanner mig sa hemma dar och nu annu mer nar jag har en egen lagenhet. Na ni nu ska jag forsoka hitta mig tillbaka till hotellet och ta en dusch for att fa bort all sand och saltvatten! Ni far ha det sa himla bra nu, det har jag :)

Detta blev forresten ett skapligt langt blogg inlagg, har egentligen mycket mer att beratta men jag far beratta mer senare!
Kram
/S

Koh phangan efter manga om och men..

Nu ar vi i koh phangan, vi tankte aka till koh tao men det blev andrade planer, nu bor vi i bungalows mitt ute i ingenstans, vi har staden inte sa langt bort, men man maste hyra moped for ga ar det alldeles for langt for. Vi hade en riktigt lang resa hit, forst 12 timmar med en buss, sen tva timmar med en annan, efter det farja i 2 timmar och 30 minuter och efter det akte vi taxi till hotellet.

Vi traffade forresten mer svenskar, det var tva svenskar pa bussen. Vi hade valdigt mycket skoj med dom, vi har filmat manga galna videoklipp! Vi satt och spelade uno lange och val och hade roligt, sa det var inte sa hemsk bussresa anda :)

Nu ska jag ga och vacka malin som sover som en bjorn!
Ska ocksa tillagga en emooormt stoort tack till Framforallt mormor men ocksa mamma, tacktacktacktack i miljoner!

Ha det bast

Paradiise

Hej och ha, har kommer uppdateringar fran soliga thailand. Vi lever och njuter, igar var vi och at pa en indisk restaurang, vi fick kyckling i en cocosmjolksas med bambuskott, vitloksbrod med saser, ris och varsin stoor ol och detta kostade totalt for oss bada med en portion var 120 svenska kronor. Det ar helt sinnesjukt bra!

Idag ska vi forst ga och kopa nudlar sen ska vi aka ivag med en tuck tuck och kopa biljetter till taget ner till Koh tao dar vi ska dyka, nu langtar jag som tusan!

Jag jobbar hart nu pa brannan, ska jobba lite till sen vantar lite julkort, kan inte vara likblek heller!

Idag nar jag gick och handlade da kom det en manniska fram och skulle spa mig och gjorde sma trix, han sa att han kunde se att jag sag lycklig ut men langst in i hjartat var jag inte det och jag var lycklig lottad for att jag skulle gifa mig lyckligt och ha ett langt liv. Allt detta utan att jag hann saga ett ord, forsokte saga att jag inte hade tid och sa men det gick nog inte riktigt fram, sa nar han ville att jag skulle betala sa slangde jag benen pa ryggen och rusade! haha, ganska flummigt anda att man gar pa gatan och helt plotsligt blir spadd :P

Nu ska vi springa ut och kopa nudlar, aar sa hungrig :)
Kram pa er!

Thailand

Soooliga och varma thailand, antligen har! Igar kom vi fram med evighetsflyget fran Auckland, vi akte in till Koh san road for att hitta boende. Vi hittade ett rum pa det forsta vi fragade om vilket var tur for vi var mattligt less att slapa alla vara vaskor. Efter vi hade checkat in och kommit oss till ratta sa gick vi ut pa gatan dar det var fullt liv. Vi kikade runt lite pa olika affarer och det hela slutade med att jag gick hem med ett par roda solglasogon, en nudelwook och en grillad majskolv :)

Vi haller nu pa att forsoka hitta vart man kan lasa in vaskor samt vart man tar nattaget som gar igenom Thailand, vi har tankt att aka ner till Koh tao och ta dykarcertifikat, det ska bli sa skooj! Ska forresten saga att detta internet kostar 20 svenska ore per minut alltsa 6 kr for en halvtimma. Det var det billigaste internetcafe jag nagonsin besokt. Jag langtar efter thailands harliga strander och klarblatt vatten men idag ska vi lagga oss i poolen pa taket har pa vart hotell.